Software is quickly becoming integral part of human life as we see more and more automation and technical advancements. Just like we expect car to work all the time and can't afford to break or reboot unexpectedly, software industry needs to continue to learn better way to build software if it were to become integral part of human life.
In this course, you will get an overview of how software teams work? What processes they use? What are some of the industry standard methodologies? What are pros and cons of each? You will learn enough to have meaningful conversation around software development processes.
After completing this course, a learner will be able to
1) Apply core software engineering practices at conceptual level for a given problem.
2) Compare and contrast traditional, agile, and lean development methodologies at high level. These include Waterfall, Rational Unified Process, V model, Incremental, Spiral models and overview of agile mindset
3) Propose a methodology best suited for a given situation
WEEK 1
3 hours to complete
Software development processes : Part 1
In this module and next one we will learn about various software development processes at a high level to understand what is involved in each of these processes. In this module we will cover Requirements and Architecture.
11 videos (Total 69 min) 1 reading 9 quizzes
WEEK 2
4 hours to complete
Software Development Processes : Part 2
In this module we will learn about processes that are used to implement the software verify and validate the software deploy the software and maintain the software.
12 videos (Total 75 min)
WEEK 3
4 hours to complete
Software Development Models: Traditional Models
In this module we will learn about various traditional models like waterfall RUP Incremental and Spiral models.
9 videos (Total 73 min)
WEEK 4
5 hours to complete
Software Development Models: Agile and Lean
In this module we will learn about agile and modern techniques of software development. We will also learn about techniques that helps you learn faster about your market your users and your product.
9 videos (Total 58 min) 2 readings 4 quizzes
Tham gia đánh giá khóa học
Nếu bạn đã học qua khóa học này thì mời bạn tham gia đóng góp ý kiến và đánh giá để cộng đồng bạn học có thêm thông tin tham khảo.
Cung cấp bởi: Coursera / University of Minnesota
Thời lượng: 15 giờ
Ngôn ngữ giảng dạy: Tiếng Anh
Chi phí: Miễn phí / 0
Đối tượng: Beginner
Thông tin về nhà cung cấp
Coursera (/ kərˈsɛrə /) là một nền tảng học tập trực tuyến toàn cầu được thành lập vào năm 2012 bởi 2 giáo sư khoa học máy tính của đại học Stanford là Andrew Ng và Daphne Koller, nền tảng này cung cấp các khóa học trực tuyến (MOOC) cho cộng đồng người học online.
Coursera hợp tác với các trường đại học danh tiếng tại Bắc Mỹ và trên khắp thế giới, cùng với nhiều tổ chức khác để cung cấp các khóa học trực tuyến chất lượng, theo chuyên ngành và được cấp chứng chỉ trong nhiều lĩnh vực như kỹ thuật, khoa học dữ liệu, học máy, toán học, kinh doanh, khoa học máy tính, tiếp thị kỹ thuật số, nhân văn, y học, sinh học, khoa học xã hội , và nhiều ngành khác.