Augmented Reality or AR will transform how we see and interact with the world. And the hardware that makes AR possible is the smartphone that you may already have in your pocket. In this course you'll learn how to develop your own mobile AR applications in Unity for iOS and Android devices. You'll learn about the features offered by Unity's AR Foundation and about additional features in ARKit and ARCore.
WEEK 1
2 hours to complete
Laying the AR Foundation with Unity's AR Foundation Package
This module will give the you a brief history of augmented reality technologies and introduce you to the concept of SLAM (Simultaneous Localization and Mapping). We'll show you an overview of the technologies used for Mobile AR tracking and the Unity components that are used to work with Mobile AR devices. In the project work you will create a Unity AR project from scratch using the Unity AR Foundation package and wire up enough functionality to get it running on either an ARKit or ARCore compatible smartphone. The app will allow you to pan your smartphone around to see live video of your environment on the display.
SHOW ALL SYLLABUS
SHOW ALL
6 videos (Total 18 min) 3 readings 5 quizzes
WEEK 2
2 hours to complete
Architecting AR Space - Pose Tracking and Environment Detections
In this module you will learn how to interpret and visualize the information generated by the AR subsystem with regard to the real world geometry it has detected. In the project work you will add trackable managers and visualizers to your scene so that you can see what the AR vision system is detecting and tracking.
5 videos (Total 15 min) 1 reading 4 quizzes
WEEK 3
6 hours to complete
Designing the UX in AR - Raycast Light Estimation Physics and Occlusion
In this module you will learn how to use lighting estimation in addition to the geometry generated by the AR system to create realistic and immersive occlusion effects. You will also learn techniques that allow Unity physics objects to interact with the detected geometry through screen touches or physics. The result will be that the robot in the virtual scene will match the environment more realistically as the scene lighting is adjusted to correspond to measured lighting conditions. You will also be able to move the robot around using the touchscreen and place the robot behind surfaces so that it’s partially occluded.
SHOW ALL SYLLABUS
SHOW ALL
5 videos (Total 15 min) 5 readings 6 quizzes
WEEK 4
1 hour to complete
Advanced AR
In this module we will look at features of ARCore and ARKit that are not yet supported by AR Foundation. In our final lesson we'll learn about AR design best practices recommended by Unity.
4 videos (Total 14 min)
Tham gia đánh giá khóa học
Nếu bạn đã học qua khóa học này thì mời bạn tham gia đóng góp ý kiến và đánh giá để cộng đồng bạn học có thêm thông tin tham khảo.
Thời lượng: 10 hours
Ngôn ngữ giảng dạy: Tiếng Anh
Chi phí: Miễn phí / 0
Đối tượng: Intermediate
Thông tin về nhà cung cấp
Coursera (/ kərˈsɛrə /) là một nền tảng học tập trực tuyến toàn cầu được thành lập vào năm 2012 bởi 2 giáo sư khoa học máy tính của đại học Stanford là Andrew Ng và Daphne Koller, nền tảng này cung cấp các khóa học trực tuyến (MOOC) cho cộng đồng người học online.
Coursera hợp tác với các trường đại học danh tiếng tại Bắc Mỹ và trên khắp thế giới, cùng với nhiều tổ chức khác để cung cấp các khóa học trực tuyến chất lượng, theo chuyên ngành và được cấp chứng chỉ trong nhiều lĩnh vực như kỹ thuật, khoa học dữ liệu, học máy, toán học, kinh doanh, khoa học máy tính, tiếp thị kỹ thuật số, nhân văn, y học, sinh học, khoa học xã hội , và nhiều ngành khác.