Android Graphics with OpenGL ES

2.4
2.4 rating

This course will cover the fundamentals of OpenGL and OpenGL ES in Android. This course is unique because it covers the mechanics of how OpenGL works and also more practical applications to draw 2D and 3D objects. This is an ideal primer for more complex courses on VR and AR within Android.
We'll begin by covering the OpenGL Pipeline and Shading Language. Then we'll look at drawing simple 2D objects and increasingly complicated 3D objects in OpenGL and OpenGL ES.

There are practical exercises throughout the course to apply your understanding and there is a summative project which can form part of your professional portfolio.

WEEK 1
4 hours to complete
Fundamentals of OpenGL in Android
In this first module we're going to cover the basics of OpenGL in Android. We'll start by outlining the OpenGL Pipeline where you'll learn how OpenGL renders graphics. We'll then look at a programming language used to work with the pipeline called the OpenGL Shading Language. Following this I'll give a brief overview of OpenGL ES which is a variant of OpenGL for portable devices. We'll close the module by covering basic primitive types in OpenGL.
7 videos (Total 36 min) 2 readings 4 quizzes

WEEK 2
6 hours to complete
2D and 3D Objects
This module focuses on the practical implementation of OpenGL in Android. We'll begin by looking at how to draw simple 2D objects and then look at increasingly complicated 3D objects. We'll also look at using the Index Buffer in OpenGL to optimise the efficiency of our apps. There are two practical exercises within this module to apply your understanding which I hope you enjoy!
7 videos (Total 35 min)

WEEK 3
5 hours to complete
Complex 3D objects
In this module we're going to look at more complicated 3D shapes like letters spheres and arbitrary shapes. There are several practice programming exercises to apply your understanding and there is also a short quiz at the end.
7 videos (Total 37 min) 3 readings 3 quizzes

WEEK 4
10 hours to complete
Creating a 3D Logo in OpenGL ES
In this final module you will apply everything you have learned into a summative assignment by creating some 3D Logos.
2 videos (Total 3 min) 1 reading 1 quiz


Tham gia đánh giá khóa học

Nếu bạn đã học qua khóa học này thì mời bạn tham gia đóng góp ý kiến và đánh giá để cộng đồng bạn học có thêm thông tin tham khảo.

Cung cấp bởi: Coursera /  Imperial College London

Thời lượng: 25 hours
Ngôn ngữ giảng dạy: Tiếng Anh
Chi phí: Miễn phí / 0
Đối tượng: Intermediate

Thông tin về nhà cung cấp

Coursera (/ kərˈsɛrə /) là một nền tảng học tập trực tuyến toàn cầu được thành lập vào năm 2012 bởi 2 giáo sư khoa học máy tính của đại học Stanford là Andrew NgDaphne Koller, nền tảng này cung cấp các khóa học trực tuyến (MOOC) cho cộng đồng người học online.

Coursera hợp tác với các trường đại học danh tiếng tại Bắc Mỹ và trên khắp thế giới, cùng với nhiều tổ chức khác để cung cấp các khóa học trực tuyến chất lượng, theo chuyên ngành và được cấp chứng chỉ trong nhiều lĩnh vực như kỹ thuật, khoa học dữ liệu, học máy, toán học, kinh doanh, khoa học máy tính, tiếp thị kỹ thuật số, nhân văn, y học, sinh học, khoa học xã hội , và nhiều ngành khác.

Các khóa học cùng chủ đề

Multiplatform Mobile App Development with NativeScript

This course focuses on developing truly cross-platform native iOS and Android apps using NativeScript (Ver 3.x). The framework uses Angular TypeScript or modern JavaScript to get truly native UI and...

Tables Data & Networking in iOS

In this course you will learn how to work with data in iOS. Data is the key ingredient for any functional app and one must learn how to properly display...

iOS App Store & In-App Purchases

This course teaches basics of monetization on iOS starting with in-app ads and then moving to in-app purchases. You will learn more advanced in-app purchase integrations and you'll make both...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Scroll to Top